Witam
Odświeżę trochę temat.
Mam mały problem auto jak się nagrzeje nie zawsze odpala od strzała. Z rana nie ma problemu. błędów nie pokazuje.
paliła mi zawsze super, ale jakiś miesiąc temu odpaliła ciepła pochodziła 2 s i zgasła i od tamtej pory raz zapali na ciepłym od strzała raz nie. Zauważyłem ze jak deszcz pada jest gorzej w suche lepiej. Aczkolwiek to nie reguła.
Podłączyłem dziś komputer kąt synchro mam ustawiony miedzy -2.5 a -2.9 ale zauważyłem że co jakiś czas tj parę sekund skacze mi ten kąt od -67 do +30 skoczy i się ustabilizuje
Mam pytanie czy to normalne?? czy może kabel niedomaga?? czy może czujnik pada czytałem tez ze kable od czujnika lubią się przetrzeć lub popękać
pozdrawiam
Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
Była O2 BXE
Była O1 1.8T + automat
Podłączyłem komputer na cieplym silniku (nie paliła od strzałą) i wartość 0.0. wczoraj jak odpalała było -2.5 . odpinam czujnik nie odpala od strzała wartość na komputerze 0.0 nie pokazuje błędu. Wyjmuje czujnik przewód wygląda że wszystko ok nie jest nigdzie przetarty. Wkładam do auta i odpala od strzała komp pokazuje -2.5. przestawiłem kąt na 0.0 ciszej pracuje narazie odpala dobrze zobaczymy jak będzie dalej
Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
Była O2 BXE
Była O1 1.8T + automat
Czy kąt synchronizacji się zmienia po jakimś czasie tzn. na biegu jałowym, po wymianie rozrządu miałem 0.0, tydzień temu -0.5 a dzisiaj -1.0 , czy to normalne ??
Postanowiłem się tym pobawić, ponieważ miałem 0,7 l/h przy kącie -2,9 .. Tak miałem po wymianie rozrządu przez mechanika.
Zrobiłem log, potem postanowiłem kilka razy poprzestawiać.. co dziwne, przy ustawieniu na 0 , (tak niby powinno być), spalanie znacznie wzrosło .. na postoju 0,9 do 1.1 l/h
Następnie kilka przestawień dalej dotarłem to optymalnego (jak myślę ustawienia, jeśli chodzi o mój silnik).. Co dziwne kąt synchronizacji wynosi -5,9 :shock: ale spalanie wyniosło 0,5 l/h tak jak przed wymianą rozrządu.
Silnik pali od pierwszego.. Wszystko działa, koni raczej nie ubyło a samochód jest jakby bardziej elastyczny.
Dodam, że po wymianie rozrządu okazało się, (u znajomego mechanika), że rozrząd był przesunięty, oczywiście poprawione.
Jak to się będzie sprawowało opowiem na bieżąco, na razie jest faza testów.
Właśnie też mnie to zdziwiło.. ale pojeżdżę na tym ustawieniu i zobaczę, czy coś się zmieni.
Chodziło głównie o ustawienie spalania, a czy osiągnąłem zamierzony cel ..wyjdzie w praniu.
Kamil_OII, ale podporządkowywanie całej pracy silnika minimalnemu spalaniu to chyba trochę słaby pomysł.
Zgadzam się z tym, ale przed zmianą rozrządu samochód palił właśnie tyle na postoju ..czyt. 0,5 l/h .. zachowywał się podobnie, jeśli chodzi o pracę.
Przy lekkim obciążeniu wskakiwał na 0,6 , przy klimie więcej.
Wydaje mi się, że to normalne. Jeśli chodzi o rozrząd to po zmianie był jeszcze zmieniany ..
Nie mówię, że jestem pewien tych ustawień, ale przynajmniej tydzień na tym pojeżdżę, żeby się przekonać jak to działa Tak jak wcześniej pisałem na kącie 0 samochód palił 0,9l/h ?!
Kamil_OII, trzeba próbować i dopasować. Ja miałem -2.7 zmieniłem na 0.0 i teraz mam -2.4. Na 0.0 auto było jakby słabsze ale miękko pracowało, wymagana była korekta wskazań spalania ze 100 na 110. Teraz przy -2.4 dopiero sprawdzę spalanie przy tankowaniu, ale auto deczko twardziej pracuje, ale jest mocniejsze. Takie moje spostrzeżenia, chwilowe też podlega chyba korekcie jak średnie z baku więc to nie jest żaden wyznacznik.
Z kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
Zasada jest tez taka, ze kąt minusowy jest "lepszy- wzrasta nieco dynamika i lepiej odpala" niz kąt plusowy.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Z kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
Od nowości miałem na minusie, sprawdzałem też 1.9TDI BXE kolegi z przebiegiem 30kkm i ma -2.7.
Z kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
W moim przypadku właśnie ktoś dał ciała.. Ale człowiek uczy się na błędach i teraz będę wybierał warsztat z większą uwagą
Witam.
Mam kilka pytań dotyczących sychronizacja 2.0 tdi 16 v BKD:
1. czy w tym silniku w celu ustawienia kąta synchro. należy zmieniać położenie obu kół zębatych czy tylko jednego z nich?
2. jeśli jednego - to którego?
3. Jeśli obu - to czy oba zawsze o taką samą wartość?
Pozdrawiam.
Przy sprawdzaniu innej kwestii przypadkiem zauważyłem że kąt u mnie dziwnie skacze. Ok, wcześniej sobie skakał -0,6 do 0.0 ale teraz skacze od -1.1 przez -0.6 do 0.0. Jakiejś prawidłowości nie zauważyłem, auto stoi i pracuje na jałowych, a wartości skaczą. To normalne, czy trochę za bogate te skoki?
Na zgaszonym silniku wskazówka jest wychylona na prawo od otworka. Po odpaleniu jest w granicy otworka ale bardziej do jego prawej krawędzi (chyba że kąt patrzenia powoduje przekłamanie). Tak ma być? Podczas pracy stoi jak skała, nie widać żeby miał jakiekolwiek drgania/luz/cokolwiek.
Komentarz